Proposat per: Luis Cros
El joc és una eina d’aprenentatge bestial, sempre que juguem aprenem: sociabilització, estratègia, atzar… Hi ha moltes coses que durant el procés de jugar estem aprenent sense adonar-nos.
La idea d’aquest node és crear, recopilar, redescobrir… jocs que ens serveixin per treball continguts concrets. A partir del currículum i del contingut que volguem treballar a l’aula buscarem jocs que treballen aquest contingut. Qualsevol joc presenta diferents aspecte d’aprenentatge que podríem utilitzar però la idea és concretar en l’aspecte que ens interessi. Amb aquest node m’agradaria haver pogut desenvolupar unes quantes pautes que poguéssim posar en pràctica durant el curs 2015-16.
El meu treball es centra en les mates a secundària però esteu convidats al node des de qualsevol nivell i especialitat. Ja que…
“El interès de los juegos en la educación no es solo divertir, sinó más bien extraer de sus enseñanzas materias suficientes para impartir un conocimiento, interesar y lograr que los escolares piensen con cierta motivación” Miguel de Guzman.
i
“Desde el punto de vista didáctico, los juegos favorecen que los escolares aprendan a dar los primeros passos en el desarrollo de técnicas intelectuales, los juegos ayudan a desarrollar hábitos y actitudes positives frente al trabajo escolar” Luis Ferreros.
tot i que des del camp de la matemàtica no podem deixar de recordar al gran Martin Gardner: “Sempre he pensat que el millor camí per fer les matemàtiques interessants als alumnes i profans, és apropar-se a ells en forma de joc (…). El millor mètode per mantenir despert a un estudiant és, segurament, proposar-lo en un joc matemàtic intrigant, un passatemps, un truc màgic, una juguesaca, una paradoxa, un model o qualsevol d’aquestes mil coses que els professors solen rebutjar perquè pensen que són frivolitats”.