Connecta!

leonardoLa ideas geniales, desbordantes de creatividad y lucidez, a menudo son el resultado de conectar conceptos aparentemente lejanos, de disciplinas diferentes, para crear una idea nueva e inclasificable que lo cambia todo.

La fragmentación del aprendizaje en asignaturas facilita la organización y la tarea docente, pero dificulta que los alumnos relacionen lo que hacen en cada clase, y entiendan el aprendizaje como un proceso global que integra todo aquello que hacen en los centros educativos.

¿Tiene sentido que los alumnos hagan funciones en Matemáticas, i después vayan a Física a estudiar cinemática, o que hagan combinatoria y después vayan a Biología a hacer genética? ¿Y la estadística y las Sociales? ¿Y la geometría y el Dibujo técnico? Estamos seguros que han de estudiar con profesores diferentes, en aulas diferentes, en tiempos diferentes, y en contextos diferentes?

asdfasdfEl objetivo de este nodo es identificar posibles puentes entre el curriculum de Matemáticas y el de otras asignaturas, y desarrollar ideas y materiales didácticos específicos para trabajar conceptos de diversas asignaturas en un mismo contexto, espacio y tiempo. Pueden ser conexiones largas como un amor de verano, o fugaces como un rollito de primavera… cualquier oportunidad es buena para conectar!

Connecta!

leonardoLes idees genials, desbordants de creativitat i lucidesa, sovint són el resultat de connectar conceptes aparentment llunyans, de disciplines diferents, per crear una idea nova i inclassificable que ho canvia tot.

La fragmentació de l’aprenentatge en assignatures facilita l’organització i la tasca docent, però fa més difícil que els alumnes relacionin el que fan a cada classe, i entenguin l’aprenentatge com un procés global que integra tot allò que fan a l’escola.

Té sentit que els alumnes facin funcions a mates, i després vagin a física a estudiar cinemàtica, o que facin combinatòria i després vagin a biologia a fer genètica? I l’estadística i les socials? I la geometria i el dibuix tècnic? Estem segurs que s’han d’estudiar amb professors diferents, en aules diferents, en temps diferents, i en contextos diferents?

asdfasdfL’objectiu d’aquest node és identificar possibles ponts entre el currículum de matemàtiques i el d’altres assignatures, i desenvolupar idees i materials didàctics específics per treballar conceptes de diverses assignatures en un mateix context, espai i temps. Poden ser connexions llargues com un amor d’estiu, o fugaces com un rollet de primavera… qualsevol oportunitat és bona per connectar!

One thought on “Connecta!

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.