Proposat per: Jordi Doménech
Construirem/dissenyarem/recollirem petits experiments de ciències breus que es puguin fer (o cometnar) a l’aula convencional com a inici d’una activitat per provocar un #conflicte cognitiu, fer emergir #concepcions errònies i iniciar debats productius i #bones preguntes. Pautarem quins passos es poden seguir per tal que aquests debats promoguin habilitats científiques (dissenyar experiments, fer hipòtesis…) i provoquin l’aparició de lèxic científic.
Hola Jordi. Ja fa temps que em vaig apuntar al node (crec). Tenim algú més?
Quina és la teva idea inicial?
No sé si tenim algú més, crec que no ho sabrem fins d’aquí a un parell o tres de setmanes. M’agradaria identificar bones situacions de conflicte cognitiu que servissin per a iniciar els diversos àmbits del currículum de ciències. També mirar de construir algun tipus de pauta per els passos que caldria seguir per a usar-les per a construir models científics. No tinc molt clar per on començar, de moment m’estic llegint articles i activitats on es fan servir diversos tipus de preguntes, per agafar idees. Si torno del betacamp amb 10 bones preguntes per a cada curs, estaré més que satisfet.
Ok, si vols compartir quelcom i ho anem mirant, aquí em tens.
Per si et fa gràcia, vaig aplicar això teu.
http://eso.ielesvinyes.net/2014/12/mystery-boxes-o-reflexionar-sobre-el-metode-cientific/
No sé si podré seguir-vos de prop, però m’interessa molt la proposta!
Espero que a les assemblees ens pugueu mantenir al cas dels vostres avenços :).
Sergi